Cara Hilangkan Bintik Kolesterol Di Mata Tanpa Pembedahan

Masalah bintik sekitar mata membuatkan rasa kurang selesa. Bintik ini muncul tanpa sedar dan semakin hari terus membesar. Ramai yang menyangka bintik ini kena buat pembedahan untuk menghilangkannya. Usah risau Ada Cara Hilangkan Bintik Kolesterol Di Bawah Mata Tanpa Rawatan Pembedahan hanya dengan mengawal pemakanan dan pengambilan suplemen.

Xanthelasma

Xanthelasma – bintik kolesterol

Bintik kolesterol yang muncul sekitar wajah seperti jerawat dikenali sebagai Xanthelasma. Bintik ini menandakan paras kolesterol dalam badan kita adalah tinggi. Jangan ambil mudah dalam hal ini, kerana jika dibiarkan mungkin akan penyebab kompilasi masalah seperti darah tinggi, masalah jantung dan sebagainya.

Punca Terjadinya bintik kolesterol

Salur darah yang mengandungi kolesterol tinggi adalah punca terbentuknya bintik kolesterol, dimana lemak dibawah kulit berkumpul dan salur darah menjadi sempit.

Gaya hidup yang tidak sihat juga merupakan penyumbang kepada masalah ini, berhenti merokok, kerap melakukan riadah dan jauhi alkohol.

Antara penyebab lain punca kolesterol tinggi adalah  seperti mengambil makanan yang tinggi kolesterol seperti mengambil makanan yang tinggi kolesterol dengan tidak terkawal dan tidak bersenam atau mengeluarkan peluh dan toksin dalam badan.

Cara Untuk Turunkan Kolesterol dan hilangkan Bintik kolesterol

  1. kurangkan makanan berlemak dan tinggi kolesterol. Klik 10 makanan untuk cegah kolesterol.
  2. Ambil banyak buah buahan segar dan juga sayur-sayuran kerana ia juga boleh membantu mengurangkan kolesterol dalam badan, anda digalakkan ambil buah segar, bukan jus buah. Sebab kita perlukan fiber dari buah tu bukan air semata.
  3. Ambil banyak makanan yang mengandungi kolesterol baik dan tinggalkan kolesterol jahat. Kolesterol jahat dikenali sebagai LDL dan kolesterol baik dikenali sebagai HDL.
  4. Makanan yang meningkatkan paras HDL adalah seperti gandum penuh. Kalau makan roti boleh bertukar kepada wholemeal bread berbanding dengan roti putih.
  5. Makanan seperti daging, marjerin dan desert yang manis-manis hendaklah di jauhkan kerana makanan ini boleh meningkatkan lagi paras kolesterol jahat.
  6. Tingkatkan pengambilan makanan yang boleh meningkatkan paras lemak baik seperti kekacang, avocado, olive oil. Pengambilan yang teratur boleh membantu anda menurunkan paras kolesterol yang ada.
  7. Ambil omega 3. Cara mudah ambil suplemen yang kaya omega 3 seperti Omega guard Shaklee/
  8. Lebihkan hidangan ikan dalam menu harian, kurangkan menu seperti daging atau makanan laut. Ikan yang bagus adalah seperti ikan laut dalam macam sardin, macherel, salmon.
  9. Tambahkan bawang putih dalam hidangan anda. Bawang putih berfungsi sebagai agen anti radang yang mana kolesterol akan meningkat dengan adanya proses keradangan dalam badan. Shaklee juga ada menyediakan pil bawang putih iaitu Garlic Complex.
  10. Pengambilan suplemen khas untuk kolesterol yang sangat disarankan ialah Phytocol-ST, Omega Guard, Garlic dan Lecithin.

Bagaimana Suplemen Shaklee Membantu?

Phytocol-ST

  • Di rumus dengan campuran bahan yang mengandungi fisoterol semulajadi dalam tumbuh-tumbuhan, buah-buahan dan bijirin.
  • Disamping itu ianya menampung 2000mg fisoterol daripada tumbuhan untuk keperluan seharian tubuh manusia.
  • Fisoterol telah terbukti secara klinikal dengan ujian makmal dapat merendahkan paras kolestrol LDL.
  • Mengikut saranan kandungan fisoterol yang digariskan oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).

Omega Guard

  • Omega Guard adalah asid lemak dari minyak ikan omega-3. Ia sangat tinggi dengan kolesterol HDL.
  • Ia berfungsi untuk membawa kolesterol keluar dari salur arteri ke hati untuk proses penyingkiran.
  • Dengan kehadiran HDL ia dapat merendahkan paras LDL, maka plak pada dinding arteri dapat dicairkan lantas dapat melancarkan aliran darah.
  • Kehadiran plak pada dinding arteri sangat membahayakan kerana ia boleh menyebabkan darah tidak dapat mengalir dengan lancar dan menyebabkan ia menggumpal. Ini akan meningkatkan risiko strok dan arteri mengeras dan pecah. Dengan kata lain, ia bantu membersihkan salur arteri.

Lecithin

  • Lecithin Shaklee diekstrak dari kacang soya organik yang non-GMO (genetically modified organism).
  • Setiap kapsul megandungi 530mg lecithin termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh menghasilkan acetyl-kolin,inositol,fosforus dan lemak tak tepu.
  • Lecithin Shaklee kaya dengan “polyunsaturated fat”, dimana ia juga meningkatkan kadar HDL & menurunkan kadar LDL (kolesterol jahat) di dalam badan.
  • Lecithin Shaklee juga dikenali sebagai “pemgemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan “melekat pada lemak”. Ianya bermakna Lecithin menyebabkan lemak itu terapung dalam darah dan mencegah lemak dari melekat pada dinding membran.

Garlic complex

  • Turunkan kolesterol – menurunkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, kurangkan kebekuan darah, meningkatkan HDL, lindungi jantung danmenghalang strok dan penyakit koronari.
  • Stabilkan tekanan darah tinggi – kajian menunjukkan pengambilan 2 -4 tablet garlic akan menurunkan tekanan darah tinggi dengan 8 point.

kombinasi suplemen berikut adalah cadangan daripada fungsi setiap produk, Suplemen shaklee bertindak secara semulajadi keatas tubuh. Dengan pengambilan konsisten akan memberi kesan yang positif, namun setiap kesan bergantung mengikut individual.

Saksikan Video ini, sangat teruja dengan keputusan untuk amalkan gaya hidup sihat bersama shaklee demi keluarga! Turunkan bacaan tekanan darah tinggi dan bebas dari Obesiti.

Testimonial Kolesterol

testimonial bintik kolestol hlg

testimonial cara-hilangkan-bintik-kolesterol

Mereka hanya diantara yang merasai kesan positif, sebenarnya sudah ramai yang berjaya menghilangkan bintik kolesterol ini, biar pun hal ini nampak perkara ringan tetapi sebenarnya bintik ini adalah satu pertanda yang tidak baik.

Kolesterol pembunuh bersiri dalam diam! bertindak bijak bukan sahaja untuk kecantikkan malah demi kesihatan. Jika hanya melakukan rawatan menggunakan sejenis asid atau laser untuk menghilangkan, bintik ini akan berulang kembali timbul dan paras kolesterol dalam badan juga tidak turun.

Blog kesuburan suami isteri

Hanya selangkah lagi untuk memiliki suplemen yang mampu merawat dan mengawal kolesterol dalam darah.  Klik untuk membuat pesanan

2 comments for “Cara Hilangkan Bintik Kolesterol Di Mata Tanpa Pembedahan

  1. July 10, 2015 at 11:58 PM

    Selalu tengok orang ada tanda ni kat mata..scary jek huhu
    Ibu Zarith recently posted…Selamatkah Penggunaan Baby Walker Terhadap Baby Anda?My Profile

  2. September 15, 2015 at 6:13 PM

    Susah kan nak hilang bintik kolestrol.
    Kena konsisten ambil suplemen dan buat cara hidup sihat.
    Azeni Ahmad recently posted…Cara Hilangkan Bintik Kolestrol Tanpa LaserMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge